Siirry pääsisältöön

Apulanta luottaa Crafteriin

Apulanta halusi kiittää henkilökohtaisesti uusimmasta Volkswagen Crafter -retkeilyautostaan – myös edellinen keikka-auto oli Carsportin varustelema Crafter. Kuulumisten vaihdon yhteydessä kysyimme Sipe Santapukilta keikkaelämästä ja esiintyvän artistin autolle asettamista vaatimuksista.

Apulanta luottaa Crafteriin

Sipe, montako kilometriä vuodessa tulee istuttua ratin takana?
-Leipä on pieninä palasina maailmalla, joten tämä työ on enimmäkseen autossa istumista. Keikkoja on 50–100 vuodessa ja niistä tulee vuositasolla useita kymmeniä tuhansia kilometrejä. Tämän vuoksi kuljetuskaluston merkitys on suuri.

Mitä keikkailu vaatii autolta?
-Ennen kaikkea luotettavuutta: auto ei saa jättää tien päälle. Kieltämättä monien mukavuustekijöiden ja teknisten yksityiskohtien merkitys autossa on kasvanut vuosien varrella. Tämä uusi Crafter on huikea peli ja ihan vilpittömästi sanon, että se ylitti kaikki odotuksemme, vaikka osasimme odottaa hyvää.

Millainen auto uusi Crafterinne on?
-Uusi Crafter on käsittämättömän hyvä ajaa! Saa olla premium-luokan henkilöauto, että menee ohi mukavuudessa. Crafter on todella hiljainen, siinä on todella korkea varustetaso ja kuljettajaa avustava tekniikka, kuten kaistavahti ja törmäysvaroitin sekä tietenkin hyvä Webasto. Automaattivaihteisto helpottaa myös menoa.
-Carsport teki keikka-automme matkustamosta tyylikkään ja viihtyisän nahkaistuimineen ja tunnelmavaloineen. Herkkuina löytyvät USB-latauspistokkeet, jääkaappi, Wi-Fi ja Apulannan upeasti valaistu logo väliseinällä. Auto on vähän kuin luksuskylpylä, vaikka amme vielä puuttuu. Myös tavaratila on tärkeä: sinne mahtuu hienosti koko bändin soittopelit. Täydellinen setti meille: toimiva ja tyylikäs.
-Se on kuule hieno tunne, kun istuu ratin taakse, bändi ja kamat on kyydissä ja lähdetään yhdessä tällä autolla kohti illan keikkaa.

 

 

Miten vietätte aikanne tien päällä?
Sinä varmaan ajat ainakin pääosin, mutta mitä muu bändi tekee?
-Usko tai älä, mutta me kisataan siitä, kuka saa ajaa tätä autoa. Toni ei tykkää ajaa henkilöautoa, mutta Crafterista Tonikin tykkää. Koska minäkin nautin ajamisesta, aika usein kivi-sakset-paperi-kisa ratkaisee kuskin. Matkustamon puolella porukka tuijottelee ehkä liikaakin älylaitteitaan, mutta kyllä siellä pelataan korttiakin ja niiden älylaitteiden avulla pidetään mm. yhteistä levyraatia.

Olette keikkailleet jo reilut 26 vuotta. Minkä vinkin antaisit ensimmäistä keikka-autoaan etsivälle?
-Jos parasta haluaa, niin vastaus on Crafter. Vaihtoehtona voi toki harkita muuta yhtä isoa autoa. Keikkabussiksi ei enää tarvita isoa linja-autoa, joissa on tunnetusti monia ongelmia. Crafterilla pääsee hienosti kaikenlaisilla teillä ja se on myös yllättävän taloudellinen.

 

 

Tekään ette varmaan aloittaneet aivan tämän mukavuustason keikka-autolla. Millainen oli ensimmäinen menopeli, jolla keikalle lähditte?
-Aloitin keikkailun 13-vuotiaana ja isä meitä kuskasi ensimmäiset vuodet. Ensimmäinen oma keikka-auto oli takamoottorinen vuoden 1985 Caravelle, joka palveli meitä hienosti useita vuosia, vaikka se olikin jo meitä ennen nähnyt paljon elämää. Eli on tämä merkkiuskollisuus lähtenyt jo niiltä ajoilta. Erona alkuaikoihin on se, että iän karttuessa oppii arvostamaan mukavuustekijöitä.

Mikä on ikimuistoisin Crafterissa tapahtunut juttu?
-Onhan Crafterissa ehtinyt tapahtua yhtä sun toista. Sanotaanko, että se on sisäänajettu aika monella tavalla.

 

Apulanta
Maamme menestyneimpiin rockyhtyisiin kuuluva Apulanta perustettiin vuonna 1991.
Jokainen yhtyeen 12 studioalbumeista on myynyt kultaa ja viisi peräti platinaa; sinkkulistan ykkössijoja on kertynyt 21.
Levyjä on myyty kaikkiaan yli 700 000 kappaletta.

 

 

Lue myös

Volkswagen Carsport Taksikampanja käynnistyi

Kevään Caddy ja Crafter -myyntitempaus  tuo mukanaan uudet varustetasot ja uudet entistä houkuttelevammat hinnat! Esteetön Caddy Maxi Life Business (90 kW DSG) + XXL -muutostyö maksaa nyt alk.

Lue lisää

Suomen ensimmäinen esteetön eSprinter taksiliikenteeseen

Carsportin haastattelussa City Taksi Jeppiksen yrittäjä Daniel Sundqvist. Yritys on juuri ottanut käyttöönsä Suomen ensimmäisen esteettömän eSprinter GL VIP -taksin.

Lue lisää