Siirry pääsisältöön

Uusi Sprinter: Älykäs, suorituskykyinen ja muunneltava

Uusi Sprinter:
Älykäs, suorituskykyinen ja muunneltava

Uudistetun Sprinterin myynti on käynnistynyt. Kolmas sukupolvi on entistä suorituskykyisempi ja muunneltavampi. Sprinter esittelee myös uusia älykkäitä palveluita, jotka näyttävät suuntaa koko malliston sähköistämiselle.

Mercedes-Benz Sprinter esiteltiin vuonna 1995, jonka jälkeen autoa on myyty yli 3,3 miljoonaa kappaletta ympäri maailman. Nyt suosittu malli saa uudistuksen, jonka suunnittelussa ei ole unohdettu Sprinterin alkuperäisiä valtteja. Kolmannen sukupolven Sprinter lanseerataan kesäkuussa.

”Sprinter edustaa edelleen niitä alkuperäisiä arvoja, jotka ovat tehneet mallista niin menestyksekkään kaikkialla maailmassa aina ensiesittelystä lähtien: joustavuus, toimintavarmuus ja taloudellisuus. Nyt näihin ominaisuuksiin liitetään myös yhdistettävyys ja ylittämätön muunneltavuus”, kertoo Mercedes-Benz Vansin johtaja Volker Mornhinweg.

 

 

Jatkossa Mercedes- Benz aikoo sähköistää koko tila-automallistonsa. Ensimmäinen uusi tuote on eVito, joka tulee saataville vuoden 2018 jälkipuoliskolla. Sitä seuraa eSprinter jo vuonna 2019.

 

Runsaasti vaihtoehtoja

Uusi Sprinter on saatavana 3000, 3500, 4000 ja 5500 kilon painoluokissa. Tarjolla on eri koripituuksia ja viisi eri akseliväliä (3250, 3259, 3665, 3924 ja 4325 mm), joiden avulla on mahdollista varustella juuri sinun tarpeisiisi sopiva matkailuauto, linja-auto tai tilava invataksi.

Voimanlähteeksi on tarjolla 2,1-litrainen 4-sylinterinen tai 3-litrainen V6-moottori. Molemmat ovat Euro6-normit täyttäviä turbodieselmoottoreita. Nelisylinterinen moottori on tarjolla neljässä eri versiossa, joiden tehot ja väännöt ovat 84 kW / 300 Nm, 104 kW / 330 Nm, 120 kW / 360 Nm ja 130 kW / 400 Nm.

 

 

Perinteisten taka- ja nelivetovaihtoehtojen lisäksi saatavana on nyt myös etuveto. Etuvetoratkaisun ansiosta auton kuljetuskyky on 50 kiloa suurempi, kuormaustaso on 80 millimetriä matalampi ja ovet vastaavasti 80 millimetriä korkeammat kuin takavetomallissa. Etuvetomallien huoltoväli on 40 000 kilometriä / 2 vuotta, takavetoisten puolestaan 60 000 kilometriä / 2 vuotta.

Etuvetoisen Sprinterin vaihteistovaihtoehdot ovat 9-vaihteinen automaattivaihteisto momentinmuuntimella ja 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Kaikkiin taka- ja nelivetomalleihin on saatavana 7G-Tronic- automaattivaihteisto varustettuna Drive Select -käsivalintatoiminnolla.

 

 

Edelläkävijän varustelu on täynnä älyä

Kolmannen sukupolven Mercedes-Benz Sprinter on turvallisuudeltaan ja ajomukavuudeltaan henkilöautomainen. Samalla design on harpannut jälleen askeleen eteenpäin. Kuljettajan työoloja parantavat ergonomisesti optimoidut istuimet, avaimeton käynnistys ja parannettu ilmastointijärjestelmä.

Turvajärjestelmistä saatavilla ovat esimerkiksi aktiivinen Distronic-etäisyysavustin, aktiivinen jarruavustin, aktiivinen kaista-ajoavustin sekä Attention Assist -vireystila-avustin. Vakiovarusteista löytyy mm. sivutuuliavustin ja lisävarusteista esimerkiksi pysäköintipaketti 360 asteen kamerajärjestelmällä sekä 10,25-tuumaisella MBUX-multimedianäytöllä.

Aivan uutta Sprinterissä ovat Wet Wiper -tuulilasinpyyhkimet: pesuneste ruiskutetaan lasille suoraan pyyhkimien sulkien juurista ja pyyhitään samalla liikkeellä pois. Toinen uusi herkku on itsepuhdistuva peruutuskamera, jonka kuva välittyy auton taustapeilistä.

Ajoneuvojen etähallinnasta vastaa niin ikään täysin uusi Mercedes PRO connect. Tehdasasenteinen järjestelmä yhdistää kuljetusten järjestelijän kaikkiin hänen hallinnoimiinsa ajoneuvoihin ja niiden kuljettajiin. Mercedes PRO connect mahdollistaa kuljetuskaluston paikantamisen, logistiikan suunnittelun, kulutuksen ja huoltotarpeen seurannan sekä ajoneuvojen välisen reaaliaikaisen viestinnän. Mercedes PRO connect sisältää myös kuljettajan digitaalisen ajopäiväkirjan.

Sprinter tarjoaa myös uuden Mercedes-Benz User Experience -multimediajärjestelmän, joka toimii perustana Mercedes PRO connect -palvelujen toiminnoille. Järjestelmää käytetään kosketusnäytöllä ja ohjauspyörän monitoiminäppäinten avulla. Uudesta Sprinteristä löytyvät luonnollisesti myös USB-liitännät ja -latausmahdollisuudet sekä WiFi-yhteydet, joiden avulla digitaaliset palvelut ovat koko ajan kuljettajan ja matkustajien käytettävissä.

Lue myös

Volkswagen Carsport Taksikampanja käynnistyi

Kevään Caddy ja Crafter -myyntitempaus  tuo mukanaan uudet varustetasot ja uudet entistä houkuttelevammat hinnat! Esteetön Caddy Maxi Life Business (90 kW DSG) + XXL -muutostyö maksaa nyt alk.

Lue lisää

Suomen ensimmäinen esteetön eSprinter taksiliikenteeseen

Carsportin haastattelussa City Taksi Jeppiksen yrittäjä Daniel Sundqvist. Yritys on juuri ottanut käyttöönsä Suomen ensimmäisen esteettömän eSprinter GL VIP -taksin.

Lue lisää